Pla Estratègic TMB 2025
El Pla Estratègic TMB 2025 és fruit d’un treball intens i d’un procés participatiu que recull fins a la seva aprovació les aportacions de diferents àmbits de participació: del mateix Consell d’Administració, d’alcaldes metropolitans, administracions vinculades al transport, el Consell Assessor, Comitès d’Empresa de Metro i Bus, equips tècnics i de direcció de TMB, etc. En paral·lel s’han analitzat els models de diferents ciutats referents en mobilitat d’arreu d’Europa.
El nou pla estratègic presenta objectius concrets i rellevants, com la reducció de 17.000 tones d’emissions de CO2 el 2025. Això s’aconseguirà amb diferents mesures com la reducció d’un 6% del consum energètic en el metro, mitjançant l’aplicació de tecnologies que permetin recuperar la pròpia energia generada pels trens, i l’ús de l’energia elèctrica de la xarxa del metro per alimentar la càrrega dels autobusos (amb menys cost), entre d’altres projectes.
L’aposta per un futur més verd es tradueix també en l’impuls i posada en servei d’una hidrogenera oberta a l’ús públic i la construcció d’una cotxera verda a Zona Franca, per a 550 vehicles, digitalitzant la gestió i les operacions, l’eficiència energètica i la utilització d’energies renovables.
El pla també té entre els seus objectius augmentar la utilització de les xarxes de metro i autobusos fins als 2,3 milions de viatges diaris en feiner, xifra que suposa un increment del 10% respecte dels nivells màxims assolits el 2019. Així seria possible arribar a la fita del 65% dels desplaçaments amb mitjans mecanitzats a Barcelona es facin en transport públic.
Millores als serveis de bus i de metro
TMB 2025 també contempla millores al serveis de bus i millores al serveis de metro, així com posar en marxa nous serveis de mobilitat, com les bicicletes metropolitanes, en una clara aposta per la sostenibilitat i la innovació que convertirà l’organització en un referent mundial de mobilitat des de la vocació de servei públic.