T-16
Títol personal i gratuït per a nens i joves de 4 a 16 anys. Viatges il·limitats al sector tarifari per on s'ha emès.
Descripció
Títol personal i intransferible per a nens i joves de 4 a 16 anys. Ofereix un nombre il·limitat de viatges dintre del sector tarifari on és vàlida.
Les T-16 emeses per a la corona 1, es poden fer servir també a les estacions de l'L9 Sud de metro Aeroport T1 i Aeroport T2.
La T-16 caduca sis mesos després de la data del 16è aniversari de l'adolescent.
En cas d'inspecció, cal aportar un document oficial acreditatiu i en vigor de la identitat del titular.
Preu
Alta de menors d’edat a la T-mobilitat
Per comprar i validar la T-16, cal estar donat d'alta a la T-mobilitat.
Si ets menor d'edat, una persona adulta (pare, mare, tutor/tutora legal) haurà de donar-se d'alta a la T-mobilitat, i serà la persona titular del teu compte fins que tinguis la majoria d'edat.
Consulta com donar d'alta un menor d'edat a la T-mobilitat a la pàgina Menors i persones a càrrec.
Més informació rellevant
Condicions d'ús dels títols de transport.
L’organisme que estableix les característiques del títol és l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM).
Més informació i gestions sobre la T-16
-
La T-16 és vàlida per desplaçar-te en transport públic per la zona on es troba el municipi on consta que resideixes.
Consulta a quina zona pertany el teu municipi al Mapa de zones.
-
Amb la T-mobilitat no cal dur a terme renovacions periòdiques i la mateixa targeta serveix fins a sis mesos després del 16è aniversari de la persona titular.
-
Si bloqueges el suport, ningú el podrà fer servir. Aquesta gestió és útil i necessària en cas de pèrdua o sostracció del suport.
Accedeix a TMB Tickets i ves a "Veure detall del suport", allí es mostren totes les gestions que pots dur a terme sobre el suport.
-
Només pots tenir una targeta T-16 vàlida per a una zona determinada. Per aquest motiu, si necessites demanar un altre suport (generalment, perquè hagis perdut o te l'hagin sostret), primer has de donar de baixa el que tenies.
Pots donar de baixa la targeta T-16 a través de l'opció Veure detall del suport de TMB Tickets.
-
Si perds o et sostreuen la targeta T-mobilitat amb la T-16, és important que la persona titular del compte T-mobilitat bloquegi i doni de baixa el suport. Ho pot fer a través de TMB Tickets.
Posteriorment, haurà de demanar-ne un duplicat a través dels webs T-mobilitat o TMB Tickets o del Centre d'atenció i informació de la T-mobilitat. Hauràs de pagar el preu del nou suport (4,5 €).
Mentre no disposis de la nova T-mobilitat amb la T-16, caldrà que facis servir qualsevol altre bitllet o abonament de transport vàlid per a les teves característiques.
-
Convé mantenir actualitzades les dades personals al compte T-mobilitat.
A més, en cas de canvi de municipi de residència i de zona tarifària, pots sol·licitar una nova targeta amb el canvi de zona tarifària.
-
Compra un nou suport T-mobilitat a TMB App o a tmb.cat i el rebràs a casa en un termini màxim de 10 dies.
La T-16 deixa de funcionar sis mesos després del teu 16è aniversari. És a dir, si vas fer els anys el 15 de setembre de 2025, la pots fer servir fins al 15 de març de 2026.
Si us plau, consulta quin és el títol de transport que et convindrà més i avança la compra del suport on puguis carregar aquest títol. Probablement, t'interessin la T-jove, la T-jove FM/FN general o la T-jove FM/FN especial.
Atès que, mentre siguis menor d'edat, no pots disposar de la cartera electrònica per validar amb l'app del mòbil, el més probable és que necessitis una T-mobilitat personalitzada. La pots comprar buida, sense cap títol, i carregar-la més endavant.
-
Atenció digital
- Xarxes socials: al nostre perfils de X, @TMBinfo, i a Facebook Messenger.
- TMBbot: assistent virtual a què pots accedir des d'aquest web.
- WhatsApp: exclusiu per a consultes sobre T-mobilitat. T'atenem de dilluns a divendres feiners, de 7.00 a 20.00 h. Escriu-nos al 607 684 087 només perquè et resolguem dubtes sobre T-mobilitat.
Atenció telefònica
També atenem consultes genèriques i certes gestions per telèfon. Pots trucar al 900 70 11 49, de dilluns a diumenge, de 7.00 a 21.00 h.
Atenció presencial
Als Punts TMB, amb cita prèvia. Si tens alguna incidència de validació al metro, cal que la comuniquis al moment al personal en servei o a través dels intèrfons de l'estació.
-
Puc tenir més d'una T-16?
Només es pot sol·licitar una doble emissió de la T-16 en cas de fills/filles de pare/mare/tutor legal que acreditin estar en situació de custòdia compartida si els esmentats progenitors o representants legals justifiquen que resideixen en municipis de zones tarifàries diferents. Si aquest és el teu cas, pots sol·licitar aquesta emissió addicional de la T-16. La doble emissió es fa contra pagament dels costos establerts de gestió.
Puc tenir una T-16 de més d'una zona tarifària?
No. La T-16 permet desplaçar-se amb la xarxa de transport públic del sistema tarifari integrat, exclusivament dins de la zona tarifària per a la qual s'ha emès la targeta. És la zona tarifària del domicili on viu el nen o la nena i, en el cas de pare/mare/tutors amb custòdia compartida i domicilis en municipis de diferent zona tarifària, per a aquella altra zona.
Què puc fer si les màquines de validar em rebutgen la T-16?
La targeta T-mobilitat amb la T-16 serà gratuïta sempre que el suport deixi de funcionar per causes alienes a la persona usuària i el suport estigui en garantia. En cas que el suport no es trobi en garantia (5 anys) o l'hagi malmès la persona usuària, caldrà pagar el preu del suport (4,5 €).
Puc tenir un suport T-mobilitat T-16 i un suport T-mobilitat general?
Sí, pots tenir els dos suports. Però la targeta T-mobilitat per a la T-16 només hi pots tenir carregat aquest títol. Pots tenir un altre suport T-mobilitat, on carregar un altre títol que et pugui convenir.