
Com es valida?


Com es valida?
Validació sense contacte amb la T-mobilitat
Amb la T-mobilitat, la validació dels títols de transport és més àgil i ràpida. Només has d'apropar el suport a la icona que representa la funció sense contacte (contactless) de les validadores del metro i del bus.
Quan trobis els dispositius de validació sense contacte retro-il·luminats en color blau, pots apropar el teu suport. En qüestió de fraccions de segon, el sistema llegeix el contingut del suport i emet una llum de color (led), verd o vermell, en funció dels missatges que mostra el control d'accés.

Validació del títol de transport
- Validació correcta: en apropar el suport, la il·luminació de color verd de la validadora permet el pas per començar el viatge.
- Validació incorrecta: en apropar el suport, la il·luminació de color vermell de la validadora denega l'accés al transport. Les raons poden ser error en la lectura, suport bloquejat, fora de zona de validesa o esgotat, entre d'altres. En aquests casos, cal que solucionis el problema a través de les gestions de T-mobilitat. Si tens dubtes, contacta amb el personal d’atenció al client o amb els canals digitals d’atenció.
Si la validadora no emet cap senyal, el més probable és que hi hagi una incidència amb el suport. En aquest cas, necessites gestionar un bitllet d’incidència.

Si tens més d’un títol en el suport
Si viatges amb més d’un títol al suport, assegura't que tens seleccionat per validar el títol correcte que has de fer servir en el teu trajecte. Pots canviar el títol seleccionat per validar a través de TMB App o a les màquines expenedores de la xarxa de metro (només disponible per a les targetes de plàstic).
Un cop validat, no canviïs el títol seleccionat mentre duri el desplaçament. Això evitarà errors quan facis un transbordament i tornis a validar o bé en el cas d’una inspecció.
Davant d'una inspecció de títols
- Quan l'equip d'intervenció et sol·liciti el títol de transport, hauràs de mostrar la targeta recarregable o bé el mòbil perquè es faci la comprovació de la validació del viatge.
- Ets responsable de validar amb un títol vàlid per al trajecte que vols realitzar. Si tens més d’un títol al suport, assegura’t que tens seleccionat el títol correcte per al viatge que faràs. En cas de viatjar amb un títol no vàlid, podràs ser sancionat.
- Recorda que, si fas servir el mòbil com a suport, és responsabilitat teva portar-lo amb bateria suficient i que funcioni correctament per poder demostrar que has validat el títol en el teu desplaçament.
Dona't d'alta a la T-mobilitat
Descobreix el nou sistema de bitlletatge i validació amb tecnologia sense contacte. Tot són avantatges amb les noves funcionalitats i serveis online per moure't de forma intel·ligent en transport públic. Passa't a la T-mobilitat!
Comença ara
Ves directe a…
-
Com puc comprar títols de transport?
Consulta quins títols de transport pots adquirir i com pots carregar-los al teu suport.
-
Quin suports puc triar?
Tota la informació sobre els suports que pots triar per carregar i validar els teus títols de transport.
-
Què he de fer si no em funciona la targeta?
T'expliquem què has de fer si la targeta no funciona o la tens bloquejada.