Accessibilitat i mobilitat reduïda
Impulsem l’accessibilitat universal a la xarxa de metro
Des de l’any 1992, s’aprofiten les construccions o rehabilitacions d’estacions de la xarxa de metro per a millorar les condicions d’accessibilitat amb l’adaptació progressiva de totes les seves instal·lacions i infraestructures. Algunes d’aquestes mesures són: la implantació, a tota la xarxa, de distribuïdores amb sistema de navegació per
Tota la xarxa de metro de Barcelona és accessible, llevat d’algunes estacions (11 de les 165 estacions totals).
Estacions pendents d’adaptació:
L1: Plaça de Sants, Espanya, Urquinaona i Clot
L4: Verdaguer, Urquinaona i Ciutadella-Vila Olímpica
L5: Virrei Amat, Maragall, Verdaguer i Plaça de Sants
Navega per la informació de cada línia de metro i de les seves estacions mitjançant el mapa de metro.
Enllaços entre línies/operadors no adaptats:
Catalunya L1/Rodalies - L3/FGC (no és accessible l’enllaç des de la L1 de metro i Rodalies a la L3 de metro i FGC, i a la inversa).
Passeig de Gràcia L2/L4 - L3/Rodalies/Renfe (no és accessible l’enllaç des de la L2 i la L4 de metro a la L3 de metro i Rodalies/Renfe, i a la inversa).
Clot L1 - L2 (no és accessible l’enllaç des de la L1, que és una estació no accessible, a la L2, que és una estació accessible, i a la inversa).
Tota la informació de les estacions i enllaços no accessibles la teniu a la vostra disposició al web TMB, així com als plànols que trobareu per tota la xarxa de metro.
Més informació a Xarxa de transport públic accessible.
Xarxa de bus 100% accessible
Des del 2007, la xarxa de bus està adaptada en la seva totalitat per a persones amb mobilitat reduïda (PMR). Els autobusos de la flota disposen de seients reservats a l’interior dels vehicles i rampa d’accés al vehicle.
Amb els nous vehicles incorporats el 2020, les persones amb mobilitat reduïda disposen de noves millores d’accessibilitat com ara portes més amples i el desplegament d’una rampa que s’ajusta a l’obertura de les portes. La millora més destacable és la disposició enfrontada dels dos espais reservats per a cadires de rodes, escúters acreditats i cotxets infantils; a més a més, queda garantida la seguretat de la persona usuària en cadira de rodes gràcies a una barra de subjecció lateral plegable i a unes cingles ajustables.
També s'ha treballat per millorar l'accessibilitat cognitiva i l'accesssibilitat de les persones amb discapacitatat visual.
Més informació a Xarxa de transport públic accessible.
Accés d’escúters a les xarxes de metro i bus
L’accés d'escúters acreditats per viatjar a les xarxes de metro i bus està regulat segons el que marca el Reglament del servei de bus i el Reglament del servei de metro, així com les condicions regulades en el Codi d'Accessibilitat de Catalunya, Decret 209/2023.
Per a més informació, visiteu la pàgina Normativa d’ús del transport.
Altres instal·lacions accessibles de TMB
El Barcelona Bus Turístic disposa de les mateixes facilitats que la resta de la flota d’autobusos pel que fa al pis inferior i disposa, també, d’un bucle inductiu per a les persones sordes amb audiòfon per tal de millorar l’escolta de l’audioguia.
El Telefèric de Montjuïc és, des del 2007, una instal·lació totalment adaptada. L’any 2008 va rebre el certificat d’accessibilitat universal.
Eines per millorar l’accessibilitat i autonomia dels usuaris del transport públic amb discapacitat visual
A la pàgina Eines d'accessibilitat trobaràs les solucions que dissenyem per facilitar l’accessibilitat a la xarxa de transports de TMB.